نحوه‌ی نمایش کاتانا

نحوه‌ی نمایش کاتانا
کاتاناکاکه در اصل یک پایه ی چوبی با جفت قلاب است که برای نگه داشتن یک یا دو شمشیر طراحی شده است. در ژاپن فئودال، جنگجویان سامورایی قبل از ورود به ساختمان ها شمشیرهای خود را روی کاتاناکاکه می گذاشتند، اگرچه این نوع از کاتاناکاکه مقداری با نسخه های فعلی متفاوت بود.  به طور سنتی، شمشیرهای ژاپنی مانند کاتانا به همان شیوه ای که پوشیده و استفاده می شود، نمایش داده می شوند. از آنجایی که کاتانا با لبه ی برش رو به بالا پوشیده می شود، باید با لبه ی برش رو به بالا نیز نمایش داده شود.
ادامه مطلب

مراقبه‌ی مبارز: بهینه‌سازی، گشادگی و توسعه

مراقبه‌ی مبارز: بهینه‌سازی، گشادگی و توسعه
انسان‌های مدرن، تفاوت چندانی با سامورایی‌ها نداریم. با زندگی پرمشغله‌مان، وقت نداریم تا ساعت‌ها از روز را صرف مراقبه کنیم. در عوض، ما به مراقبه‌ای نیاز داریم که با زندگی پر از فشار و شتابِ ما در هم آمیخته شود؛ همین لحظه، در همین جا که هستیم، به طوری که عمل کردن به آن از عمق آگاهی ما جاری شود. توانایی بیان از طریق عمق آگاهی‌مان، دقیقاً همان چیزی است که مراقبه‌ی مبارز به شما کمک می‌کند انجام دهید.
ادامه مطلب

درباره شوریکن چه می دانیم

درباره شوریکن چه می دانیم
    شوریکن     کلمه ی شوریکن در زبان ژاپنی به معنی شمشیری‌ست که در دست پنهان می شود. این ابزار به طور تخصصی توسط نینجاها مورد استفاده قرار می گرفت، اما سامورایی ها نیز روش های استفاده از آن را در کنار مهارت هایی چون اتفاده از نیزه و تیر و کمان می آموختند. توکوگاوا یوشینوبو، آخرین شوگان دوره ی ادو (قرن شانزده تا هجده) در استفاده از …
ادامه مطلب

برندگی چیست و چه معنایی دارد

برندگی چیست و چه معنایی دارد
      از مهم‌ترین سوالاتی که همواره درباره‌ی شمشیر و هر ابزار تیزِ دیگری مطرح می‌شود تیز بودن لبه‌ی تیغه‌ی آن است. پیش از اینکه پاسخی برای این سوال پیدا کنیم می بایست با موضوعات اساسی دیگری چون زاویه‌ی لبه، سختی و پولیش آشنا شویم. لبه خطی‌ست که در محل به هم رسیدن دو سطح ایجاد می شود. تیز بودن این محل بستگی به زاویه‌ی سطوح نسبت به یکدیگر، …
ادامه مطلب

شناخت شمشیر ژاپنی

شناخت شمشیر ژاپنی
شاید بتوان بهترین تعریف از "جنگجو" در زبان ژاپنی را این عبارت دانست: "کسی که خود را تسخیر کرده."  به عبارت دیگر، جنگجو استادِ فتحِ موانعِ خویش است. چنین فردی غیر قابل توقف خواهد بود. در ژاپن قدیم "جنگجو" به کسانی گفته می شد که تعهدی بیش از اندازه برای رشد شخصی خویش داشتند و هدفشان افزودن ارزش ها به جامعه بود.
ادامه مطلب

بلاگ

شمشیر سامورایی
خرید شمشیر
قیمت شمشیر سامورایی
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش