استراتژی سامورایی در برابر جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«مردم شما قلعه ای هستند که از شما دفاع می کنند، مردم شما دیوارهایی هستند که قلعه را احاطه کرده اند، و مردم شما خندقی هستند که دیوارها را احاطه کرده اند و در نهایت، شفقت و دلسوزی باعث اتحاد می شود و کینه ها باعث دشمنی- این را به خاطر داشته باشید.» - تاکدا شینگن 

 

سامورایی‌های دوران طلایی جنگ اغلب در عمارت‌های روستایی مستحکم زندگی می‌کردند و در انتظار دعوت به جنگ بودند، به خوبی توسط نگهبانان خود محافظت می‌شدند و در جامعه کشاورزی که آنها ریاست آن را بر عهده داشتند، جای می‌گرفتند. اما هنگامی که آن فراخوان به جنگ می ‌آمد، آنها باید در جهان گسترده‌تر در خدمت ارباب خود عمل می‌کردند، باید به طور استراتژیک با جامعه جنگجو درگیر می‌شدند و در عین حال از خطرات دنیای قرون وسطی اجتناب می‌کردند. قوانین خاصی برای رفتار مناسب در مجامع اجتماعی، پرهیز از مشاجره و شایعه پراکنی وجود داشت تا تعامل اجتماعی برای فرد مؤثر باشد. این تکنیک ها امروز به همان اندازه مرتبط هستند تا به شما کمک کنند با آگاهی استراتژیک در جهان حرکت کنید و موقعیت خود را ارتقا دهید.

 

 

 

سه رویکرد به جامعه 

 

 

دنیای ما یک دنیای درنده است که در آن سریع‌ترین، پست‌ترین و بی‌رحم‌ترینِ ما در بالای جامعه ریاست می‌کنیم. مهم نیست که چقدر رسانه های اجتماعی خلاف این را به شما می گویند، این وضعیت طبیعی بشر و وضعیتی است که ما امروز در آن هستیم. در پایان، قدرت و پول باعث می‌شود که قوانین و افراد و گروه‌های قدرتمند کنترل را در دست داشته باشند و این وضعیت سه گزینه برای تعامل با جامعه برای ما باقی می‌گذارد: قیام علیه نظام، مطابقت با سیستم و بازی در سیستم - و برنده شدن. 
قیام علیه نظام: همیشه می توانید بر ضد نظام قیام کنید. می توانید جنایتکار شوید و قوانین کشور را نادیده بگیرید یا خودتان را وقف خدا کنید و به یک امر دینی بپیوندید یا خانه و شغل خود را رها کنید و زندگی یک سرگردان را پیش بگیرید.
شورش یکی از انتخاب های احتمالی شماست، تا زمانی که آگاه باشید که در نهایت، مهم نیست که چقدر از وضعیت امروز دنیا متنفر باشید، هرگز نمی توانید به طور کامل از آن فرار کنید. شما هرگز نمی توانید به طور کامل خارج از سیستم باشید. 
مطابقت با سیستم: در طول تاریخ، اکثر مردم، از جمله سامورایی ها، به سادگی با سیستم مطابقت داشته اند. آنها شغلی را حفظ کرده اند، مالیات خود را پرداخته اند، فرزندان خود را آموزش داده اند – که به نوبه خود شغلی پیدا کرده اند و مالیات خود را پرداخته اند. این ساختار اساسی جهان است. شما نیز می توانید چرخ دنده ای در ماشین بزرگ باشید و جامعه را در عمل نگه دارید.
بازی در سیستم - و برنده شدن: بازی کردن با سیستم و برنده شدن به معنای استفاده حداکثری از مهارت های خاص خود و دستیابی به اهدافتان است تا دیگران از طرف شما کار کنند و بدون تلاش مستمر - بدون گذراندن امور خیریه از مزایای دنیای مدرن لذت ببرید. نمونه‌هایی از افرادی که این سیستم را بازی کرده‌اند و برنده شده‌اند، کسانی هستند که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا دیگر سرمایه‌گذاری پول‌ساز که اکنون بدون نیاز به مدیریت خرد، درآمد ایجاد می‌کنند، همسو شده‌اند و سخت کار کرده‌اند، و همچنین آن دسته از اعضای خوش‌بخت یک شرکت قدرتمند. خانواده هایی که دارایی آنها برای حمایت از آنها کافی است. همه اینها و بیشتر از آن از پیروزی بر نظام لذت می برند و از زحمات موافقان بهره می برند.
در مفهوم تائوئیستی، این است که خود را به گونه ای قرار دهید که بهشت زندگی شما را تامین کند. اصول اولیه رفتار سامورایی به شما در انجام این کار کمک می کند.
 

 

 

 


 

 

 

درس نوزدهم: رفتار خود در جامعه را اصلاح کنید. 


«آگاه باشید که خدایان در قلب صادق و درستکار هستند، پس مراقب رفتار خود باشید و آنطور که می خواهید رفتار نکنید.» - کتاب سامورایی 

 

در حالی که در گذشته برخی از سامورایی ها قدرتمند بودند، اما اگر آنها نیز بد اخلاق بودند، از آنها به عناوین بدی یاد می شد. یک سامورایی باید همیشه رفتار مناسب را حفظ کند. علاوه بر این، هاگاکوره، یک کتابچه راهنمای سامورایی قرن هجدهم، به ما می‌گوید که یک سامورایی هرگز نباید در انظار عمومی کاملاً آرام به نظر برسد: این به این دلیل است که کسانی که فقط شما را در خارج از محیط کار معمولی‌تان می‌بینند، فقط شما را آسوده می‌بینند و درنتیجه شما را مانند یک فرد تنبل می‌دانند.
"در ملاء عام" به معنای هر موقعیتی است که در آن شخصی حضور دارد که شما به اسرار و زندگی خود اعتماد ندارید. این بدان معناست که حتی اگر در خانه خود باشید و با دوستان خود سرگرم شوید، اگر نتوانید اطمینان حاصل کنید که چیزهایی که می‌گویید یا انجام می‌دهید در گروه باقی می‌مانند، باز هم به طور مؤثر در جمع حضور دارید. معیار افراد در هر موقعیت اجتماعی را در نظر بگیرید و بر اساس آن عمل کنید. این به معنای سرسخت بودن نیست. شما باید احساس دوستی و احترام خود را نسبت به دیگران رعایت کنید.
کتابچه راهنمای هاگاکوره موارد زیر را در مورد رفتار در ملاء عام بیان می کند، و این قوانین به همان اندازه که در قرن هجدهم معنی داشتند، امروزه نیز معنادار هستند:
به دیوارها تکیه نکنید. دستان خود را در جیب خود قرار ندهید. از دستمال استفاده کنید. تمیز باشید و بوی خوبی بدهید. آراسته باشید. به دیگران گوش دهید. سوال بپرسید. علاقه خود را با قاطعیت تظاهر کنید. سؤالات بیشتری بپرسید. هرگز غیبت نکنید. در مورد افراد مثبت صحبت کنید. نوشیدنی مردم را برای آنها بریزید، حتی اگر از نظر اجتماعی در سطح پایین تری از شما باشند. به جایگاه اجتماعی افراد احترام بگذارید. بیش از حد به افراد دست نزنید. از گفتار شیوا و مؤدبانه استفاده کنید. از زبانی که با موقعیت مناسب نیست استفاده نکنید. هرگز اغراق نکنید، بلکه در عوض کم کاری کنید. از هر کسی که شایعات می کند و مجادله یا خشونت می کند دوری کنید. اگر در هر یک از موارد بالا شکست خوردید عذرخواهی کنید. 
به یاد داشته باشید که اگر در خلوت نباشید، مردم شما را قضاوت خواهند کرد. یک سامورایی هرگز نباید اغراق کند، بلکه باید تمام کارهایی را که انجام می‌دهند کمرنگ کند - بدون اینکه از مرز فروتنی کاذب عبور کند. 

 

درس بیستم: در آنچه به اشتراک می گذارید گزینشگر باشید. 


«اگر چیزی در مورد اعمال خود در جنگ می‌گویید، آن‌ها را زیاده‌روی نکنید و آن را دست‌کم نگیرید، بلکه آن را دقیقاً همانطور که بوده است، بگویید.» - روکوروزامون

 

یک ضرب المثل قدیمی در ژاپن وجود دارد که بر اساس آن می گویند مردم سه قلب دارند: یکی را پنهان می کنند، دیگری را به دوستان نشان می دهند و دیگری را به مردم نشان می دهند. زندگی شما به همین ترتیب بین آنچه پنهان است، آنچه خصوصی است و آنچه که عمومی است تقسیم می شود. شما باید مراقب باشید که بین سه نوع اطلاعاتی که به شما و شخصیت عمومی شما مربوط می شود، خصوصی نگه داشتن چیزهای خصوصی و به اشتراک گذاری صادقانه چیزهای عمومی، به درستی تمایز قائل شوید.
اطلاعات محرمانه: همه اسرار دارند، چیزهایی که از افشای آنها خجالت می‌کشند، اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند و افکاری که ترجیح می‌دهند به اشتراک نگذارند. معمولاً بین آنچه فکر می کنیم و آنچه می گوییم تفاوت زیادی وجود دارد. اسرار خود را مخفی نگه دارید و آنها را محکم نگه دارید. و همین کار را برای اسرار دیگران انجام دهید، اگر آنها به شما اعتماد کرده اند. مهمتر از همه، هرگز اجازه ندهید کسی شما را مجبور کند که شخصی ترین نظرات خود را به او بگویید. اسرار شما متعلق به شماست، پس به این قانون خم نشوید. به یاد داشته باشید که هیچ کس زندگی کاملی نداشته است - و هر کس کاری را انجام داده است که هرگز نمی خواهد دیگران بدانند.
اسرار دشمنان خود را نزدیک به خویش نگه دارید: هرگز اسرار را فاش نکنید، حتی اگر توسط دوستی که اکنون دشمن شده است به شما محرمانه گفته باشد. رازهایی که به صورت محرمانه گفته می شود باید برای همیشه به همین شکل حفظ شوند (مگر اینکه از هنرهای نینجا برای کشف آنها به عنوان بخشی از یک ماموریت استفاده کنید). بخشی از افتخار شما به توانایی شما در حفظ اسرار حتی در هنگام نفرت بستگی دارد. در دنیایی که اغلب افراد غریبه دسترسی به اطلاعات را حق می دانند، درها را ببندید. 
اطلاعات خصوصی: این مطالب با چند دوست نزدیک به اشتراک گذاشته می شود، مانند مواردی که در مورد آنها از مشاوره یا نظرات دیگران استقبال می کنید. حتی می‌تواند شامل داستان‌هایی از سوء استفاده‌های زندگی شما باشد که ترجیح می‌دهید مخاطبان گسترده آن‌ها را ندانند، اما اگر افشا شوند چیزهای زیادی درباره شما فاش نمی‌کنند. این اطلاعات همچنین می‌تواند شامل مواردی مانند گذرواژه‌ها و داده‌های شخصی و غیره باشد. چنین اطلاعاتی فقط باید در اختیار افراد معدودی قرار گیرد و شما باید در نظر داشته باشید که اگر این افراد محرمانه دشمن شوند، چه خواهند کرد. حریم خصوصی حق شماست، پس هرگز حق خود را تسلیم نکنید و فقط حداقل اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید.
اطلاعات عمومی: این مربوط به چیزهایی است که شما می خواهید جهان بداند و تصویری که در مورد زندگی خود به دنیا ارائه می دهید. این اطلاعات باید همیشه درست و دقیق باشد، اگرچه در برخی مواقع کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این مواد شکل می دهد که جهان چگونه شما را قضاوت خواهد کرد. بنابراین باید همیشه درست و صادقانه باشد تا شما برای حقیقت شهرت بسازید (هنر نینجا یا جاسوسی موضوع متفاوتی است). اطلاعات عمومی یک جبهه دروغین نیست. این یک نمایش محدود اما واقعی از شما است - مگر اینکه به عنوان یک نینجا کار کنید.
اگر این سه دسته را به ترتیب دقیق حفظ کنید، متوجه خواهید شد که مسیر زندگی شما آسان تر می شود، درام های عمومی کمتری را تجربه می کنید و روابط شما با دیگران واضح تر می شود. اگر شک دارید، اطلاعات را مخفی نگه دارید تا زمانی که مطمئن شوید که می توانید آن را با خیال راحت به اشتراک بگذارید. 
 

 

 

 

 

 

 

 

آیا سامورایی مست می‌کند: با توجه به تاکیدی که بر نحوه رفتار سامورایی‌ها در ملاء عام با خویشتنداری صورت می‌گیرد، ممکن است تعجب کنید که آیا سامورایی‌ها تا به حال مست شده‌اند یا خیر. بله، آنها بسیار مست می‌شوند: روایت‌هایی که یسوعی‌ها در قرن شانزدهم نوشته‌اند، از مهمانی‌های خانه‌نشینی حکایت می‌کند که با هوشیاری شروع می‌شدند، اما در نهایت با آواز بلند مهمانان به پایان می رسید. یک قرن بعد، یک سامورایی به ما می گوید که مشاجره ها و دعواها ممکن است اغلب به دلیل مست شدن یک سامورایی زیاد شود و بنابراین یک مهمانی می تواند منجر به مرگ شود، در حالی که در کتاب نینجا (1676)، فوجی بایاشی-سنسی توصیه می کند که نفوذ نینجا باید در یک شب بعد از یک مهمانی وحشیانه انجام شود زیرا همه خواب آلود خواهند بود. حتی سامورایی‌ها گاهی اوقات نیاز داشتند موهایشان را پایین بیاورند، به بیان استعاری، و آموزه‌های سامورایی تاریخی نشان می‌دهد که بهتر است در چنین مناسبت‌های اجتماعی کمی مشروب بنوشید، حتی اگر از الکل بدتان می‌آید تا متمایز نشوید و توجه منفی را به خود جلب نکنید. 

 

درس بیست و یکم: بدانید چه زمانی خود را رها کنید و آزادانه بنوشید. 


«زمانی که در یک عملیات نظامی به دشمن نزدیک می‌شوید، اجازه دادن به نیروهای خودی برای شرکت در مشروبات الکلی نامناسب است.» - شیباتا کاتسویی 

 

توجه مستمر، همانطور که در درس‌های قبلی مورد بحث قرار گرفت، می‌تواند هر کسی را خسته کند و همه برای شارژ و استراحت به زمان نیاز دارند. این قابل قبول است که گاهی اوقات در سخنرانی خود کاملاً آرام باشید - اما این کار باید فقط با قابل اعتمادترین اعضای خانواده و نزدیکترین دوستان انجام شود. اگر مطمئن هستید که آنچه گفته می‌شود و انجام می‌شود در گروه باقی می‌ماند، می‌توانید آرام باشید و خودتان را رها کنید.
خانه های سنتی سامورایی دارای یک دیوار و دروازه بیرونی بودند. در کنار این دروازه، یک نگهبانی بود که در آن خادمان و نگهبانان سامورایی زندگی می‌کردند، که به کسی اجازه عبور از دروازه را نمی‌دادند، مگر اینکه دعوت به داخل شود. در عوض، اگر بیرون می روید (به ویژه در محله های ناهموار)، از یکی از اعضای گروه بخواهید که به عنوان ناظر تعیین شده عمل کند و - مانند یک راننده تعیین شده - از مست شدن خودداری کند تا چشمانتان را برای احتمال تصادف باز نگه دارید و مراقب همه باشید. 
 

 

 

 

 

 

 

 

درس بیست و دوم: با عجله شمشیر نکشید. 


از نظر تاریخی، سامورایی هایی که شمشیر خود را می کشیدند به معنای تجارت بود و کشیدن سلاح آنها قصد آنها را برای حل این موضوع از طریق خون نشان می داد. حتی اگر سامورایی‌ها متوجه می‌شدند که خیلی عجولانه عکس‌العمل نشان داده‌اند، که ممکن است شرایط به خشونت نیاز نداشته باشد، پس از بیرون آمدن تیغه برای آنها عقب‌نشینی دشوار بود.
آموزش بیرون نکشیدن شمشیر به این معنی است که بهتر است قبل از جهش به عمل، تمام زوایای یک موقعیت را به طور کامل درک کنید. خود را آموزش دهید تا از واکنش های هیجانی به موقعیت ها اجتناب کنید. به عنوان مثال، وقتی کسی به شما توهین می کند، زمانی را برای بررسی پاسخ خود اختصاص دهید، و زمانی که غوغا می شود، صبر کنید و وضعیت را تجزیه و تحلیل کنید. در حالی که دیگران ممکن است با اشتیاق پاسخ دهند، شما باید با ذهنی خونسرد پاسخ دهید. این بدان معنا نیست که هرگز نباید اقدام کنید. به این معنی است که شما باید در زمان درست عمل کنید. 


اخلاق دو مار: یک بار یک سامورایی بود که یک مار سمی را دید. از روی غریزه، او با ترس به عقب پرید - و درست به سمت مار دیگری رفت که او را نیش زد. سامورایی دوباره به حالت اولیه خود پرید و این بار اولین مار او را نیش زد. با دریافت دو نیش مار سمی، سامورایی مادام العمر فلج شد. اخلاقیات داستان این است که ابتدا مکث کنید و فکر کنید، حتی برای یک ثانیه.

 

درس بیست و سوم: نحوه واکنش مناسب را بدانید. 


دو نوع موقعیت وجود دارد: موقعیت هایی که باید در آن لحظه به آنها واکنش نشان دهید و موقعیت هایی که باید منتظر بمانید و مشاهده کنید. نکته کلیدی این است که به هر یک با ریتم صحیح واکنش نشان دهید. در ژاپن قرون وسطی، این ریتم‌ها به‌عنوان «چی تک» و «چی دوتایی» یا «با یک ضرب» و «با تردید» شناخته می‌شدند. اگر زمانی که باید مشاهده کنید به سرعت وارد شوید، یا از زمانی که باید به سمت عمل حرکت کنید خودداری کنید، می توانید به گونه ای رفتار کنید که یا بیش از حد عجولانه باشد یا مانند یک ترسو مردد.
اگر قرار است کودک نوپا جلوی ترافیک وارد جاده شود، باید وارد عمل شوید. با این حال، اگر قرار است جوانی بدخواه به یک فرد مسن نزدیک شود، باید منتظر بمانید و با آمادگی کامل مشاهده کنید. تردید و اجازه دادن به کودک در ترافیک فاجعه بار است، در حالی که آسیب زدن به جوانی که ممکن است به سادگی با پدربزرگ و مادربزرگ خود ملاقات کند، شرم آور خواهد بود.
چنین برخوردهایی از شما مستلزم این است که یا در یک ضرب عمل کنید یا منتظر بمانید و مشاهده کنید. این وظیفه شماست که تشخیص دهید کدام درست و کدام غلط است. 
 

 

 

 

 

 

 

 

رویکرد خود را کامل‌تر کنید: سامورایی ها اغلب به جای عجله از سرعت کنترل شده صحبت می کنند. شما نباید بدون هیچ فکری به طور خودکار پاسخ دهید، اما به همین ترتیب ممکن است زمانی پیش بیاید که مدت زیادی طول کشیده و آن لحظه گذشته است. یک سامورایی باید در زمان درست فکر و عمل کند و ضربه بزند. این کلید راه جنگجو است.
سامورایی ها باید چیزهای کوچک را جدی بگیرند، اما با آرامش و فراغ بال به چیزهای بزرگ نگاه کنند. چیزهای کوچک، اگر کنترل نشوند، می توانند فاجعه آمیز شوند، در حالی که موقعیت های فاجعه بار به ذهنی زیرک نیاز دارند تا دوباره تحت کنترل باشند.

 

درس بیست و چهارم: هر چه فکر می کنید را نگویید. 


«نه امتیاز برای فکر کردن است، یک امتیاز باقی مانده برای صحبت کردن است.» - کتاب سامورایی 


زندگی در ژاپن قرون وسطی خطرناک بود و سامورایی‌ها معمولاً زمانی که نوجوان بودند به آنها دو شمشیر می‌دادند و مردانه وارد دنیا می‌شدند. نوشیدن، مهمانی و افراط در مواقعی می تواند منجر به انواع مشکلات شود. یکی از معروف‌ترین داستان‌های ژاپنی درباره خصومت‌های خونی «کاگیا نو تسوجی» نام دارد و از یک جفت نوجوان می‌گوید که به دلیل توهین به ناموس، گل‌آویز شدند، که منجر به تحولات اجتماعی بزرگی شد. 
تفاوت وجود دارد بین افکاری که به وجود می آیند، ایده هایی که شکل می گیرند و گفتاری که حساب شده باشد.
دهان، نگهبان افکار پنهانی است و باید مراقب باشید که همیشه در حال انجام وظیفه باشد. سامورایی‌ها نباید فقط آنچه را که فکر می‌کنند بگویند، بلکه باید خود را کنار بگذارند و به‌صورت کنترل‌شده صحبت کنند. دلیل این امر عواقب است: گفتن یک چیز اشتباه می تواند منجر به دوئل یک سامورایی در مبارزه با شمشیر تا مرگ شود.
امروزه، دنیای آنلاین مدرن بسیاری از مکانیسم های گفتار کنترل شده را حذف کرده است، و کسانی هستند که به سادگی اولین چیزی را که به ذهن می رسد بیان می کنند، که اغلب چیزی منفی است و برای ایجاد اختلاف طراحی شده است. بسیاری از ما مفهوم دروغ سفید را درک می کنیم. این یک ابزار اجتماعی است که می تواند برای ایجاد هماهنگی استفاده شود. با این حال، شما باید یک قدم جلوتر بروید و فقط با گفتار حساب شده صحبت کنید. گفتار شما هرگز نباید باعث ایجاد مشکلات ناخواسته یا واکنش های خشمگینانه در دیگران شود.
یک استاد سامورایی زمانی گفت که شما باید بتوانید با یک کلمه مردم را بکشید یا بدون دارو آنها را شفا دهید - و نباید در دنیا دشمنی داشته باشید. منظور او این است که آنچه می گوییم باید دقیقاً همان چیزی باشد که باید در زمانی که باید گفته شود، گفتار ما کاملاً متناسب با موقعیت باشد و نتایجی را که می خواهیم به ارمغان آورد. 

 

 

 

 


 

 

 

نه ملاحظه: کنفوسیوس گفت که انسان برتر دارای 9 ویژگی است که نیاز به بررسی اندیشمندانه دارد. اینها یک جامعه منظم و راهی برای افتخار برای یک سامورایی ایجاد می کند. آن ها هستند: دیدن همه چیز با وضوح، گوش دادن به همه چیز با وضوح، همیشه مهربان بودن، همیشه به دیگران احترام گذاشتن، همیشه صمیمی بودن، امور را با دقت زیاد انجام دادن، در صورت داشتن شک از کسی که داناست پرس و جو کردن، در صورت عصبانیت به عواقب آن فکر کردن و هنگامی که سود بالقوه وجود دارد، به فکر راه صالح بودن.

 

درس بیست و پنجم: در ملاء عام با مردم مخالفت نکنید. 


«در خطوط نبرد می‌توانید وقتی در جلو هستید به کسانی که در عقب هستند اشاره کنید، اما وقتی در عقب هستید به کسانی که در جلو هستند اشاره نکنید.» - گامو گنزامون  


مخالفت با کسی در ملاء عام می تواند منجر به از دست دادن آبرو شود و آموزه های سامورایی می گوید هرگز نباید آبروی شخص دیگری را از بین ببرید. سخن گفتن نامناسب همچنین می تواند باعث سردرگمی در میدان جنگ شود. بنابراین به چالش کشیدن شخص دیگری در حالت ایده آل باید فقط در خلوت انجام شود. با این حال، در مواقع اضطراری ممکن است لازم باشد فوراً یک عبارت نادرست را تصحیح کنید. ترفند این است که بدانیم چه زمانی شرایط این کار را می طلبد. راه سامورایی می آموزد:


• هرگز با دستور مقام مافوق در ملاء عام مخالفت نکنید مگر اینکه دستور موجب خسارات جبران ناپذیری شود.
• در صورت نادرست بودن یک مافوق یا فردی که در جایگاه تدریس در ملاء عام هستند، هرگز تصحیح نکنید. تا پایان رویداد صبر کنید و سپس نظر خود را به آنها اطلاع دهید. به آنها اجازه دهید اشتباه را خودشان تصحیح کنند و چهره خود را حفظ کنند.
• اگر شما در یک مقام ارشد هستید و دستورات شما به فردی پایین تر از شما می رسد که قبلاً صحبت کرده است، مطمئن شوید که مخاطب متوجه شده است که تغییر از جانب شما حاصل می شود و شخصی که شما در حال مقابله با او هستید مقصر نیست و یا اشتباهی مرتکب شده است. 
• هرگز طوری صحبت نکنید که شرایط را برای کسی سخت کند. همیشه به آنها یک راه شرافتمندانه دهید تا در گوشه ای قرار نگیرند و احساس نکنند که مجبور به بحث هستند.
• به یاد داشته باشید، ممکن است این شما باشید که در اشتباه هستید. هر چقدر هم که بعید به نظر برسد، ممکن است شما کاملا درست و صحیح نباشید.

 

نکات عملی برای استراتژی یک سامورایی در مقابل جهان:


• از سه رویکرد به جامعه آگاه باشید - عصیان کردن، سازگاری و بازی برای پیروزی. تصمیم بگیرید که کدام مسیر را می خواهید دنبال کنید.
• رفتار خود را هنگام حضور در جمع اصلاح کنید و آگاه باشید که دیگران شما را قضاوت خواهند کرد.
• در مورد اطلاعاتی که با دیگران به اشتراک می گذارید، گزینش‌گر باشید.
• بدانید چه زمانی آزادانه بنوشید و همیشه مراقب خود در مکان های عمومی باشید.
• عجله نکنید.
• محتاط باشید.
• برای حفظ شرافت خود، هر زمان که با دیگران درگیر هستید، بر اساس ملاحظات نه گانه کنفوسیوس عمل کنید.
• در انظار عمومی با دیگران مخالفت نکنید، اما در مواقعی که موقعیت اجازه می دهد، حرمت آنها را همانطور که خودتان دارید حفظ کنید. 
 

 

 

 

 

 

 

 

۴
از ۵
۳ مشارکت کننده
خرید شمشیر سامورایی

دیگر نوشتارها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش