حفاظت از شمشیر

هر سلاحی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. شمشیرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از همین رو باید برای حفظ سلامت و کارایی آنها، علاوه بر تیز کردنشان به طور مرتب آنها را تمیز کنید. در زیر به چند نکته اشاره می شود انجام آنها سلامت سلاحتان را تضمین خواهد کرد.

- پس از دریافت محصول، وقتی برای بار اول شمشیر را از غلاف خارج می‌کنید، لایه ای از روغن میخک روی تیغه را پوشانده است. با یک دستمال تمیز و بدون پرز (ترجیحا کتان) آن را تمیز کنید. برای این کار لبه تیزِ شمشیر را به سمتِ بیرون قرار داده و دستمال را از تسوبا تا نوک تیغه بکشید. ترجیحا این عمل به صورت یک‌طرفه (غیر رفت و برگشتی) انجام شود.

 

 

- توجه داشته باشید بهتر است هر سه ماه یکبار تیغه را به شکلی که توضیح داده شد با روغنی طبیعی (مثلا روغن میخک) تمیز نمایید. این عمل موجب حفظ سلامتی تیغه و مجاورت کمتر هوا با آن می‌شود.


- در صورت عدم تمیزکاری به موقع سلاح، ممکن است پس مدتی لکه هایی روی تیغه ایجاد شوند که مقاومت بیشتری در برابر پاک شدن نشان می‌دهند. برای تمیز کردن این لکه ها ابتدا دستمال بدون پرزی را مرطوب کرده و سعی کنید لکه را پاک کنید. سپس با دستمال دیگری تیغه را مجددا خشک نمایید.

- در صورت وجود لکه های قوی‌تر می‌توانید از پماد مخصوصی که همراه محصول برای شما ارسال شده است استفاده کنید.

- برای تمیزکاری و جلوگیری از کدر شدن سایر قطعات فلزی می‌توانید از پماد مخصوص براق کننده فلزات (که درون بسته بندی محصول قرار دارد) استفاده نمایید. دقت نمایید که این پماد تنها برای تمیز کردن فلزات نقره‌ای استفاده می‌شود و موجب کدر شدن سایر فلزات خواهد شد.

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
دانیال گفت:
بسیار عالی و مفید
رسول گفت:
توضیحی بسیار سنجیده مختصر و مفید که واقعا باعث خرسندی است.
    مدیریت گفت:
    سپاسگزاریم ، خوشحال هستیم که برای شما مفید بوده دوست گرامی
عرفان گفت:
سلام وقت یخیر.شمشیرهایی که رنگ کوره ای مشکی خوردن چی؟
اونارو هم میشه به این روش یعنی با استفاده از روغن میخک تمیز کرد تا رنگشون نره؟
خرید شمشیر سامورایی

دیگر نوشتارها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش