شمشیرزنی سامورایی، قسمت هشتم: فرم‌ها و ساختار‌ها

 

آموزش شمشیرزنی

 

 


جونتو سونو ایچی، جونتو سونو نی و تسویی‌گِکیتو تکنیک‌های اساسی و آغازین «باتو هو» یا «تاچی وازا» هستند. برای انجام هر چه صحیح‌تر این تکنیک‌ها لازم است تکنیک‌های بنیادین چون روش‌های بیرون‌کشیدن شمشیر، نوکیتسوکه و کیریوروشی، چیبوری و نوتو را کامل فرا گرفته باشید؛ بنابراین به قسمت‌های قبلی مراجعه کرده و تمرین‌های قبلی را با دقت انجام دهید تا به هوشیاری و مهارت لازم برای تکنیک‌های وازا دست یابید.
این سه فُرم که برای دفاع در برابر حریف مقابل طراحی شده‌اند به ترتیب مراحل زیر که در ویدیو به طور کامل شرح داده شده انجام می‌شوند:
در ابتدا با پای چپ و راست به ترتیب قدمی به جلو برداشته و شمشیر را به هدف میانه‌ی بدن به شکلی افقی بیرون می‌کشید. (نوکیتسوکه)
سپس شمشیر را بالا آورده و به شکلی عمودی و با هدف سر پایین می‌آورید. (کیریوروشی)
در این مرحله که لازم است شمشیر پاکیزه شود، چیبوری را انجام دهید.
سپس به عقب برگشته و شودن نوتو را اجرا کنید. دست راست را رها کرده و سپس با عقب‌گرد به موقعیت اولیه بازگردید.
توجه داشته باشید که حریف مقابل در موقعیتی که شما تکنیک‌ها را فرامی‌گیرید می‌تواند یک فضای صرفا خیالین باشد یا مدل‌هایی از جنس‌های متفاوت. مهم این است که شما تکنیک‌ها را به صورت بنیادین متوجه باشید و آن‌ها را در موقعیت تمرین به کار بگیرید.
 

 

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
خرید شمشیر سامورایی

دیگر نوشتارها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش