شمشیرزنی سامورایی، قسمت دهم: تامشی‌گیری

 

آموزش شمشیر زنی

 

 

تامشی‌گیری به هنرِ ژاپنیِ تستِ برش گفته می‌شود. این تمرین اگرچه امروزه به عنوان شاخه‌ای از هنرهای رزمی ژاپنی شناخته می‌شود، اما در دوران ادوی ژاپن در قرن شانزده و هفده میلادی شمشیرزنان معتبر و قوی برای تست قدرت، برندگی، استحکام و تعادل شمشیر به اجرای تامشی‌گیری می‌پرداختند. ابزار و مواد تامشی‌گیری در آن زمان تنوعِ بسیاری داشت. ژاپنی‌ها برای شبیه سازی بدن و گوشت و استخوان، از بامبو و قطعات گوزا (لایه‌ی بالاییِ تاتامی) که به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت خیسانده شده بودند استفاده می‌کردند. این عمل در آن زمان گاهی بروی اجساد مجرمانِ تشریح شده توسط پزشکان صورت می‌گرفت. آنها برای آنکه دقیقا به چگونگیِ ضربه زدن به دشمن اشاره کنند، چنین عملی انجام می‌دادند. در کنار روش‌های برشی که برای تست روی بدن مجرمان ایجاد شده، راه‌کارهای معمولی نیز وجود دارد که امروزه استادان شمشیر زنی انجام می‌دهند. امروزه تامشی‌گیری بیش از آنکه برای آزمایش قدرت شمشیر انجام شود، به هنرِ نمایش توانایی‌های فرد تمرکز دارد، اما شمشیرهایی که برای انجام این هنر انتخاب می‌شوند نیز حائز اهمیت بالایی هستند.

 

متریالی که به شکلی عمومی در دوران مدرن ژاپن و همینطور دیگر کشورها برای اجرای تامشی‌گیری استفاده می‌شود شامل تاتامی و بامبو هست که بیش‌ترین شبیه‌سازی به بدن انسان را دارند. برای بهبود این فرآیند، شما باید نحوه‌ی رولینگ تاتامی را بیاموزید و همچنین برش‌های اساسی شمشیر را تا هم از متریال و هم از توانایی خویش به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. فرآیند اجرای تامشی‌گیری نه تنها شما را با تارگت‌ها و برش‌های صحیح در شمشیرزنی آشنا می‌کند بلکه گامی در جهت پرورش روح و ذهن نیز هست. با کمک ویدیو می‌توانید آموزش‌های اساسی لازم برای اجرای تامشی‌گیری (رولینگ تاتامی، شناخت تارگت‌ها، موقعیت بدن و ساختار برش‌ها) را مشاهده کنید.
این دهمین قسمت از شمشیرزنی سامورایی و پایان دوره‌ی مقدماتی است. با ما تا دوره‌های بعدی همراه باشید.

 

 

 

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده
خرید شمشیر سامورایی

دیگر نوشتارها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش