Slash the Pose 2022

ژستت را ببر

 

بروزرسانی: مهلت شرکت در مسابقه تا پانزدهم اردیبهشت 1401 تمدید شد.

بروزرسانی: برگزیدگان معرفی شدند!

 

 

 


فراخوان دومین جشنواره‌ی کارگاه بیگدلی

 

 

باید آموخته باشیم که به دست‌گرفتن، به کار درآوردن و  به حرکت‌ آمیختنِ شمشیر نوعی از هنر است. هنری که تنها ابزار خلق آن، بدن و شمشیر شماست. سامورایی‌ها هنرمندان روح بودند. آن‌ها سال‌ها تلاش می‌کردند تا از بدن خویش فراتر روند و شمشیر را با روح خویش بیامیزند. آن‌ها هنرمندانِ هوش و حواس هستند. یک ساموراییِ بزرگ را هیچ شمشیری از پا درنمی‌آورد. او در انتها با فورانِ احساسات خویش از زمین خاکی پر می‌کشد. 
دومین جشنواره‌ی کارگاه بیگدلی به شرح زیر شما را دعوت می‌کند به کاربردی هنرمندانه از شمشیرتان: 

 

 

بخش‌های مسابقه: 

 

*عکس 


- سامورایی‌لایف: بخش اصلی مسابقه‌ی عکس. شرکت آزادانه با هر نوع شمشیری که در اختیار دارید. مهم‌ترین ویژگی این بخش، سلیقه و هوش شما در برخورد با مسئله‌ی رزم، انتخاب لباس و فضای زیبا و نحوه‌ی به تصویر کشیدن آن خواهد بود.  


- قلمروی رزم (بخش اختصاصی): این بخش به مشتریانی اختصاص دارد که از شمشیرهای کارگاه ما خریداری کرده‌اند. شما لازم است به همراه شمشیر، شمایل یک سامورایی را تداعی کنید. دقت در انتخاب فضا، ابزار، لباس و نحوه‌ی ثبت‌کردنِ عکس اهمیتی اساسی دارد. 


- بانوی برف: بخشی که به خانم‌ها اختصاص دارد. در این بخش، لباس مخصوص ژاپنی، شمشیر و فضا اهمیت به‌سزایی دارد.  

 

*ویدیو


- تامشی‌گیری: بخش اصلی مسابقه‌ی ویدیو. شما باید هنر تست برش را به نمایش بگذارید. به همین منظور، شما به یک صحنه و همچنین ابزار لازم برای آن نیاز دارید. در این بخش، کیفیت و تکنیکِ اجرای شما، کیفیت ثبت ویدیو و فضاسازی اهمیت به سزایی دارد. توجه کنید که تنها مواد مورد استفاده برای تامشی‌گیری در این بخش، رول تاتامی و یا چوبِ بامبو باشد. 


- بُرشِ دیگر: در این بخش شما آزاد هستید که از مواد و متریالی منطقی که هم زیبایی کافی داشته و هم به شمشیر آسیب نرساند استفاده کنید تا عملیات برش را به اجرا بگذارید. نحوه‌ی ثبت ویدیو و خلاقیت در تمام ابعاد آن اهمیت ویژه‌ای دارد. 
- رزم و بزم: در این بخش شما می‌توانید هر نوع از هنر رزمی را که در آن فعالیت می‌کنید، با شمشیر به اجرا بگذارید. این قلمرو می‌تواند تمام محتوای رزم از ژاپن تا چین، از ایران تا غرب را پوشش دهد.

 

*متن


- تیغه‌ی عریان: قوای ذهنی خود را به کار بگیرید تا یک داستان یا روایت از لحظه‌ی بیرون کشیدنِ شمشیر بنویسید. در این راه از فیلم‌ها، کتاب‌ها و منش سامورایی کمک بگیرید و سعی کنید شمشیر را به سوژه‌ای برای روایت و داستان تبدیل کنید. 
- مبارزان سایه: موضوعی برای آن‌هایی که به نینجاها و ابزارِ آن علاقه‌مند هستند. شما باید درباره‌ی هنر نینجاها در برخورد با تاریکی جهان بنویسید. این که چگونه آن‌ها تاریکی را به ابزاری برای حمله تبدیل می‌کردند. خلاقیت شما در نحوه‌ی نوشتن اهمیت دارد. 
- رزم و زمین: پژوهشی که شما باید مقاله‌ای کوتاه درباره‌ی ارتباط جهان امروز با هنرهای رزمی بنویسید. به تاریخ‌ هنرهای رزمی مراجعه کنید و با توجه به رویکرد خود به دنیای امروز، نظرات خود در این باره را به رشته‌ی تحریر درآورید. دقت کنید که متن شما اساسی علمی و پژوهشی داشته باشد.

 

 

 

مهلت و شیوه‌ی ارسال آثار: 


فراخوان جشنواره از 15 دی‌ماه آغاز شده و تا 15 اسفند مهلت خواهد داشت. در بخش عکس و ویدیو شما باید محتوای مورد نظر خود را در پروفایلِ شخصی خود منتشر کرده و از هشتگ #slash-the-pose استفاده کنید و هم‌چنین آدرس پروفایل شمشیربیگدلی (@swordbigdeli) را در عکس یا ویدیو تگ کنید.
برگزیدگان مسابقه لازم است که عکس و ویدیوی خود را به آدرس slashthepose@swordbigdeli.com ایمیل کنند. آثار بخش متن نیز باید به همین آدرس ایمیل گردد. 

 

 

 

شرایط و قوانین شرکت در جشنواره: 


- محدودیتی در تعداد اثر ارسالی و شرکت در بخش‌های مختلف وجود ندارد.
- اثر ارسالی باید در مدت زمان تعریف‌شده‌ی مسابقه و به قصد شرکت در این مسابقه تولید شده باشد. 
- در هر بخش می‌توانید از منابع گسترده استفاده کنید. اما کپی‌برداری مستقیم از محتواهای دیگر جایز نخواهد بود. 
- اثر ارسالی باید عاری از لوگو، نشانه یا علامت باشد. 
- هر اثر ارسالی تنها در بخش‌های مسابقه پذیرفته خواهد شد. طبعاً آثاری که در محتوای مسابقه نباشند، ترتیب اثر داده نخواهند شد. 
- اثر ارسالی تنها از یک فرد پذیرفته خواهد شد. اگر شما عکس، ویدیو یا متن خود را به کمک دیگران تهیه می‌کنید، مولف فرد ارسال‌کننده‌ی اثر خواهد بود. 
- فرمت بخش عکس: فرمت عکس مورد نظر باید JPG, PNG و یا TIF باشد. 
- فرمت بخش ویدیو: تمامی ویدیوها باید در فرمت MP4 باشند.
- فرمت بخش متن: حداقل تعداد کلمات باید 1500 و حداکثر تعداد آن‌ها 4000 کلمه باشد. بهترین فونتِ مورد نظر برای متن، Calibri است. 

 

 

 

شیوه‌ی انتخاب، داوری و جوایز: 


- آثار ارسال‌شده، توسط هیئت انتخاب بررسی شده و بنا به نظرات به بخش نهایی مسابقه راه خواهند یافت. این بدین معنی است که تمامی آثار ارسالی به بخش نهایی راه پیدا نمی‌کنند. 
- آثار پذیرفته‌شده در هر بخشِ نهایی مسابقه، توسط پروفایل شمشیر بیگدلی به نمایش گذاشته و داوری می‌شوند.

 

 

جوایز: 

 

*بخش عکس
- سامورایی‌لایف: شینکاگه کاتانا + کاور سنتی + کاکه 
- قلمروی رزم: شینکای کوشیرا (تمام اجزا، جز تیغه) + جعبه تنظیف + کاکه
- بانوی برف: کونیوشی تانتو + کاور سنتی + کاکه

 

*بخش ویدیو
- تامشی‌گیری: کاجیا کاتانا + جعبه‌ی تنظیف + کاور سنتی + کاکه
- برش دیگر: جعبه تنظیف + کاکه  
- رزم و بزم: جعبه تنظیف + کاکه 

 

*بخش متن 
- بهترین متن: ستِ شوریکن + کونای + کتاب 

 


نکات ضروری:  


- ایمنی‌های لازم در استفاده از شمشیر را در تمام اوقات که از آن استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. شمشیرها تیز و بُرنده هستند.
- از مضامینِ خشونت‌آمیز علیه انسان‌ها، حیوانات و موجودات زنده پرهیز کنید. 
- ذکر این نکته ضروری است که با ارسال آثار خود به جشنواره، این اجازه را به گروه بیگدلی می‌دهید که از محتوای موجود، استفاده‌ی تبلیغاتی لازم را بکند. 
- این رویداد توسط گروه تولیدی ابزارهای رزمی، ورزشی بیگدلی برگزار می‌شود و توسط هیچ اُرگانی حمایت یا بررسی نخواهد شد. 
 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده
خرید شمشیر سامورایی

دیگر نوشتارها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش